Pergerakan stabil, bersatu

Sunday, October 24, 2010 ·

24-10-10

KUALA LUMPUR 23 Okt. - Wanita UMNO berjanji menjadikan pergerakan itu stabil, bersatu, berdisiplin, setia dan mempunyai arah tuju jelas dalam menjalankan tugas yang diamanahkan.

Ketuanya, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata, ia adalah hadiah 'teristimewa' pergerakan itu kepada Presiden parti, Datuk Seri Najib Tun Razak dan UMNO keseluruhannya.

"Yang Amat Berhormat jangan risau, lapangkan dada, teruskan memimpin kerajaan, mengilhamkan pelbagai inovasi dan rancangan yang kreatif untuk membawa Malaysia ke puncak persada antarabangsa," katanya semasa menggulung hujah bagi Pergerakan Wanita pada Perhimpunan Agung UMNO di sini hari ini.

Menurutnya, pergerakan tersebut turut akan menerapkan nilai-nilai kemuliaan dalam perjuangan yang menjadi intipati perjuangan asal politik Melayu iaitu kewajipan, tanggungjawab dan khidmat kepada rakyat.

Katanya, nasib kerajaan bergantung kepada nasib rakyat.

Justeru, Wanita UMNO selaku pemimpin, ibu, isteri dan pendidik berikrar akan menentukan kerja-kerja tradisi pergerakan itu dijalankan dengan penuh amanah, sistematik dan berhemah serta profesional.

Beliau berkata, pergerakan tersebut akan keluar dari zon selesa dengan disiplin dan strategik, mengembangkan sayap kepada kumpulan sasar terutamanya pengundi.

"Mengambil iktibar daripada amanat Presiden UMNO, kita akan serang dan gempur semua kawasan termasuk kawasan pembangkang tanpa rasa gerun dan bersama-sama dengan rakan seperjuangan parti komponen. Sentuhan ikhlas kerja-kerja kebajikan dan mulia mestilah dirasai oleh rakyat di bawah payung 1Malaysia," katanya.

Shahrizat berkata, berkat sokongan golongan lelaki, wanita kini telah mengalami banyak perubahan besar serta kemajuan yang luar biasa, terutamanya dalam bidang pembangunan wanita dan keluarga.

"Wanita UMNO terus kekal menjadi tonggak parti dan negara, kandungkan saka, lahirkan baka, bangunkan keluarga, didik anak bangsa, jaga rumah tangga, kembangkan nilai agama. Walaupun naluri Wanita UMNO selembut sutera, tetapi semangat kita tetap waja," tegasnya.

Beliau berkata, Wanita UMNO juga sentiasa berpegang kepada tradisi terbaik iaitu kebijaksanaan harus melebihi segala-galanya dan kesederhanaan menjadi tangkal panduan.

Menurutnya, Wanita UMNO akan membuktikan pada dua pilihan raya kecil di Dewan Undangan Negeri Galas, Kelantan dan Parlimen Batu Sapi, Sabah tidak lama lagi serta Pilihan Raya Umum ke-13 bahawa pergerakan itu akan terus ke hadapan berjuang mendapatkan sokongan pengundi dan rakyat.

www.utusan.com.my/

0 comments: